اپل در حال بررسی مشکلات تاچ در برخی از اپل واچ سری 9 و واچ اولترا 2 است
اپل در حال بررسی مشکلاتی است که بر عملکرد تاچ (حساسیت تاچ) در تعدادی از مدلهای اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ تأثیر میگذارد.
طبق اسنادی که به دست وب سایت مشهور MacRumors رسیده، اپل تأیید کرده است که در حال بررسی مشکلی است که تعدادی از مدلهای اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را تحت تأثیر قرار میدهد. این مشکل در یادداشتی داخلی برای مراکز خدمات مجاز اپل عنوان شده است. در این یادداشت آمده است که «برخی از مشتریان ممکن است گزارش دهند که نمایشگر اپل واچ سری ۹ یا اپل واچ اولترا ۲ آنها لمس های کاذبی را تجربه میکند.»
این مشکل میتواند بدون هیچگونه تعامل کاربر، منجر به عملکردهای غیرمنتظرهای در برخی از مدلهای اپل واچ شود. این موارد ممکن است شامل تماسهای تلفنی ناخواسته، باز یا بسته شدن خودکار برنامهها، یا مشکل در وارد کردن رمز عبور دستگاه باشد.
اپل در این یادداشت داخلی، این مشکل را با عبارت «پریدن تصادفی» صفحه نمایش یا ایجاد سایر اقدامات خودکار توصیف کرده است. در حال حاضر هیچ نشانهای مبنی بر گستردگی این مشکل یا منشأ آن (نقص سختافزاری یا اشکال نرمافزاری) وجود ندارد.
با این حال، این شرکت توصیه میکند که کاربران حتما آخرین نسخه watchOS را روی اپل واچ خود اجرا کنند که به طور ضمنی به امکان رفع مشکل از طریق یک به روزرسانی نرمافزاری اشاره دارد. اپل تاکنون نه بازه زمانی مشخصی را برای حل این مشکل تأیید کرده است و نه در مورد احتمالی بودن نقش سختافزار معیوب در بروز آن اظهارنظری داشته است. طبق گزارشها، اپل در حال حاضر به تکنسین های مراکز خدمات مجاز خود توصیه کرده است که تا زمان اتمام تحقیقات، از تعمیر دستگاههای آسیبدیده خودداری کنند.
راه حل موقت پیشنهادی برای کاربرانی که با این مشکل مواجه میشوند، راهاندازی مجدد اجباری اپل واچ است. این کار را با فشار دادن همزمان دکمه دیجیتال کراون و دکمه کناری به مدت حداقل 10 ثانیه یا تا زمانی که لوگوی اپل نمایش داده شود، انجام دهید. با توجه به اطلاع اپل از این موضوع، انتظار میرود به زودی یک بهروزرسانی برای رفع این مشکل ارائه شود.
این مشکل فقط مختص به اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ است و سایر مدلها را تحتتأثیر قرار نمیدهد. اگر با این مشکل مواجه هستید، میتوانید به مرکز خدمات تخصصی محصولات اپل مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.