به دنبال هک اینسامنیاک، اطلاعاتی از بازی Marvel’s Wolverine فاش شد

در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳، استودیوی بازیسازی اینسومنیاک گیمز که متعلق به سونی است، هدف حمله سایبری توسط گروهی به نام Rhysida قرار گرفت. این گروه توانست به اطلاعات حساسی از استودیو دسترسی پیدا کند و تصاویری از بازی آینده Marvel’s Wolverine را فاش کند.
در سال ۲۰۱۹، سونی استودیوی اینسومنیاک گیمز را برای توسعه عناوین انحصاری خود برای پلی استیشن خریداری کرد. این استودیو سپس مجموعه بازی مرد عنکبوتی را منتشر کرد که در بازار بسیار موفق بود. بعداً اعلام شد که اینسومنیاک گیمز در حال کار بر روی یک بازی ابرقهرمانی جدید از مارول که Wolverine نام دارد، است. یک تریلر کوتاه منتشر شد، اما جزئیات بیشتری فاش نشد. اکنون، در حمله اخیر، تصاویری از گیمپلی بازی Wolverine به اشتراک گذاشته شده است.
کمپانی سونی تحقیقاتی را در مورد این حمله آغاز کرده است و وبسایت خبری امنیت سایبری CyberDaily اولین بار این حمله را گزارش کرده است. بر اساس یک سخنگوی رسمی سونی، به نظر میرسد فقط استودیوی اینسامنیاک گیمز تحت تأثیر این حمله قرار گرفته و سایر بخشهای سونی هدف گروه هکری قرار نگرفتهاند. در یک کلاژ از تصاویر به اشتراک گذاشته شده در وبسایت Rhysida، اطلاعات خصوصی استودیو فاش شده است. این شامل ایمیلهای بین کارکنان اینسامنیاک، اسناد استخدامی، تصاویر بازی Marvel’s Wolverine و آنچه به نظر میرسد پاسپورتها یا سایر اسناد دولتی از کارکنان اینسامنیاک گیمز است.
این حمله حتی بر یوری لوونتال، صداپیشه بازی مرد عنکبوتی ۲ نیز تأثیر گذاشته است. برای کسانی که اطلاع ندارند، Rhysida همان گروهی است که مسئولیت حملات به شرکتهای مراقبتهای بهداشتی UK را در اوایل امسال بر عهده گرفت. هکرها همچنین شرکتهایی در بخشهای آموزشی، تولیدی، فناوری اطلاعات و دولتی را نیز هدف قرار دادهاند. این تمام اطلاعاتی است که در حال حاضر داریم، پس با ما همراه باشید زیرا اگر توسعههای قابل توجهی در این مورد وجود داشته باشد، بهروزرسانیهای بیشتری ارائه خواهیم داد.
با این حال، تاریخ دقیق انتشار بازی Marvel’s Wolverine هنوز مشخص نیست و شایعاتی وجود دارد که این بازی ممکن است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود. این بازی قرار است به صورت نیمه باز (semi-open world) با طراحی خطی باشد و برای مخاطبان بزرگسال هدفگذاری شده است.
این حمله سایبری و درز اطلاعات میتواند تأثیرات قابل توجهی بر روی برنامهریزیهای انتشار و استراتژیهای بازاریابی اینسومنیاک گیمز داشته باشد. این اتفاق نشاندهنده اهمیت امنیت سایبری در صنعت بازیسازی است که همواره در معرض خطرات و تهدیدات مختلف قرار دارد.