نگاهی دقیق به گیم پلی و موتور گرافیکی Assassin’s Creed Red

مگر میشود عاشق تاریخ و نبردهای حماسی باشید و نام بازی Assassin’s Creed به گوشتان نخورده باشد؟
این فرنچایز محبوب که سال هاست با ماجراجویی های نفسگیر در دل تاریخ، گیمرها را مجذوب خود کرده، این بار با Assassin’s Creed Red به ژاپن فئودالی حدود سال 1185 تا 1868 میلادی سفر میکند. سفری که نوید دهنده عصری جدید در این سری بازی محبوب است. اما این فقط آغاز ماجراست… در این مقاله، به اعماق گیمپلی و موتور گرافیکی Red نفوذ میکنیم و رازهای نهفته در این دنیای جدید را برملا خواهیم کرد. پس با سوکت مگ همراه باشید تا به سفری هیجان انگیز در سرزمین آفتاب تابان قدم بگذاریم.
همان طور که میدانید بازی Assassin’s Creed Red جدیدترین نسخه اصلی از این فرنچایز محبوب است که اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. به صورت رسمی، جز از اینکه بازی در ژاپن فئودالی جریان دارد و به هاب «اینفینیتی» (هاب مرکزی برای مجموعه Assassin’s Creed) وصل است، اطلاعات زیادی منتشر نشده است. اما از طرف دیگر، افشاگریها و گزارشها، از جمله گزارش های خود ما که نشان از وجود دو شخصیت اصلی با نام های نائو و یاسوکه دارد، تا حدودی انتظارات را روشن کردهاند.
اطلاعات بازی Assassin’s Creed Red
تاکنون اطلاعات رسمی منتشر شده از بازی Assassin’s Creed Red محدود و مختصر است، از جمله اینکه داستان بازی در ژاپن فئودالی روایت میشود و به هاب «اینفینیتی» (هاب مرکزی مجموعه Assassin’s Creed) متصل خواهد بود. با این حال، افشاگریها و گزارشهای مختلف، از جمله گزارشهای ما، جزئیات بیشتری را از این بازی به اطلاع عموم رساندهاند. بر اساس این گزارشها، انتظار میرود که Assassin’s Creed Red دارای دو شخصیت اصلی به نامهای نائو و یاسوکه باشد.
با این حال، امروز میخواهم کمی عمیقتر به مکانیزم های گیم پلی و موتور گرافیکی Assassin’s Creed Red بپردازم، زیرا به صراحت، به نظر میرسد این بازی برای «عصر جدیدی» در این فرنچایز ساخته شده است. ابتدا باید گفت که کل فرنچایز Assassin’s Creed لزوماً به موتور گرافیکی جدیدی نقل مکان نمیکند، بلکه از تکامل قابل توجهی به نام «Anvil Pipeline» استفاده خواهد کرد. منابع توضیح میدهند که Anvil Pipeline به تمام استودیوهای مختلف Assassin’s Creed (که تعداد زیادی هستند) اجازه میدهد تا به جای داشتن نسخهها و شاخههای مختلف، از یک شاخه متحد کار کنند. این بدان معناست که Assassin’s Creed در آینده از نظر بصری از ویژگیهایی مانند نورپردازی جهانی با ردیابی پرتو (ray-traced global illumination) و هندسه مجازی (virtual geometry) بهره خواهد برد.
استفاده از Anvil Pipeline باعث شده تا تیمها مجبور شوند همه چیز را در سری بازی، از جمله انیمیشنها، سیستم پارکور، آب و هوای پویا و موارد دیگر، به طور کامل بازسازی کنند. گفته شده، مبارزات در Assassin’s Creed Red تا حدودی شبیه به والهالا (Valhalla) است، اما با خونریزی و بریدن سر (decapitations) بسیار بیشتر همراه است. مخفیکاری نیز نقش مهمی در Red ایفا میکند، مشابه با بازی Splinter Cell، بازیکنان میتوانند مشعلها را خاموش کنند، در علفهای بلند و بوتهها پنهان شوند و حتی هر زمان که بخواهند دراز بکشند.
تصاویری که به Insider Gaming به شرط عدم انتشار عمومی ارائه شده است، نشان دهنده تکامل قابل توجهی در ویژگی «حکومت» (Settlement) بازی والهالا است. در Assassin’s Creed Red، بازیکنان قادر خواهند بود تا پناهگاه (Hideout) خود را به صورت گسترده بسازند. پناهگاه جایی است که بازیکن میتواند به دلخواه ساختمانهایی مانند زرادخانه، معبد و موارد دیگر را بسازد. این ساختمانها نیز قابل شخصی سازی هستند، از انتخاب محل ساخت و ساز گرفته تا انتخاب طرح سقف، چیدمان داخلی و محل قرارگیری سلاحها و زرههایتان.
به طور کلی، فرنچایز Assassin’s Creed در حال برداشتن گامی نوین است تا گیمر ها را به شدت هیجان زده کند. بازی Assassin’s Creed Red قرار است در ماههای آینده رونمایی شود.
نظر شما در مورد جزئیات منتشر شدهی Assassin’s Creed Red چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.