سایر مقالات

۴ روش کسب درآمد از گوگل ادز در ایران چیست؟

کسب‌و‌کارهایی که در حوزه آنلاین فعالیت می‌کنن، به خوبی می‌دونن که برای رشد تجارتشون به استفاده از خدمات بازاریابی آنلاین نیاز دارن. حتی اگه نتونن از بیشتر فرایندهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش درآمد یا برندسازی استفاده کنن، از مزایای استفاده از خدمات گوگل ادز غافل نمی‌شن. پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز برای همه کسب‌و‌کارهای آنلاین مخصوصاً مشاغل نوپا و کوچک مزایای زیادی داره و به کسب‌و‌کارهای اینترنتی کمک می‌کنه که بتونن تبلیغات خودشون رو هدفمند کنند و علاوه بر رشد کسب‌و‌کارشون در یک مدت‌زمان کوتاه، فروش بالایی را هم تجربه کنند. یکی از دغدغه‌های مهم صاحبین مشاغل آنلاین اینه که بتونن مشتریان بیشتری را جذب کنند و مهمتر از اون مشتریان بالفعل رو به مشتریان بالقوه و طرفدار تبدیل کنن.

در این راستا اگر زمان خودشون رو صرف تبلیغات و بازاریابی کنن، فرصتی برای تعامل با مشتری پیدا نخواهند کرد، درحالی‌که نمی‌شه اهمیت تبلیغات رو هم نادیده گرفت. کسب‌و‌کارهای مختلف تحت وب می‌تونن برای رسیدن به اهداف تجاریشون از خدمات گوگل ادوردز و تبلیغات در بستر گوگل استفاده کنند. این پلتفرم تبلیغاتی برای همه کسب‌و‌کارها بهینه شده. هیچ فرقی نمی‌کنه که شما در حوزه تجارتتتون آماتور هستین یا حرفه‌ای، چون می‌تونید از طریق آموزش رایگان گوگل ادز، کمپین‌های تبلیغاتی مناسب با حوزه تجارت خودتون رو ایجاد و مدیریت کنید. به‌این‌ترتیب می‌تونید از طریق گوگل ادز به درآمدزایی برسید.

گوگل ادز چیست؟

وقتی راجع به درآمدزایی از طریق گوگل در ایران صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهنمون خطور می‌کنه، محدودیت یا عدم محدودیت در استفاده از خدمات گوگل هست. با توجه به اینکه کشور ایران تحت تحریم قرار داره، برخی از محدودیت‌ها در مورد کسب‌و‌کارهای اینترنتی و یا درآمدزایی از طریق گوگل هم اعمال شده و تجارت آنلاین رو در کشور ایران تحت تأثیر خودش قرار داده. با‌این‌حال شما می‌تونید به‌راحتی از طریق تبلیغات ادوردز به درآمدزایی برسید. برای این منظور هم چند روش خاص تعریف شد که به بررسی اون‌ها می‌پردازیم؛ اما قبل از هر چیزی بهتره که یک تعریف کامل از گوگل ادز داشته باشیم تا درک موضوع براتون راحت‌تر باشه.

اگرچه حتماً با این پلتفرم تبلیغاتی، آشنایی نسبی دارید، اما بررسی مجدد اون خالی از لطف نیست. گوگل، پلتفرم‌های مختلفی برای ارائه خدمات تبلیغات در اختیار کاربران خودش قرار داده. گوگل ادز یکی از سرویس‌های تبلیغاتی خود گوگل هست که با نام گوگل ادوردز هم شناخته میشه‌. می‌تونیم عملکرد این پلتفرم رو در بودجه‌بندی تبلیغات و هزینه‌ای که بابت تبلیغ پرداخت می‌کنید، بررسی کنیم. گوگل ادز از کمپین‌های مختلفی تشکیل شده که با اجرای این کمپین‌ها، مخاطبین شما رو به‌صورت مستقیم هدف قرار میده و تبلیغات شما رو برای اون‌ها به نمایش میذاره.

تبلیغات گوگل ادز

گوگل به‌عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان هست که از میلیون‌ها کاربر تشکیل شده که به‌صورت مداوم از این بستر برای تأمین نیازهای روزمره خودشون استفاده می‌کنن. با توجه به گسترش استفاده از گوگل، کسب‌و‌کارهای مختلف نیز به ناچار فعالیت خودشون رو در این بستر دنبال می‌کنن. موتور جستجوی گوگل همواره به دنبال اینه که بتونه نیازهای کاربران خودش رو برطرف کنه. به خاطر همین قوانین و ضوابط خاصی رو برای سایت‌های کسب‌و‌کار اعمال کرده و هر سایتی که مطابق با الگوریتم‌های گوگل فعالیت خودش رو دنبال کنه، در رتبه اول قرار می‌گیره و به کاربران بیشتری معرفی میشه. درواقع گوگل سایت‌های رقیب رو براساس الگوریتم‌های خودش رتبه‌بندی می‌کنه تا از این طریق به کاربران بیشتری معرفی بشن.

سایت های مختلف باید از خدمات سئو سایت استفاده کنند. این درحالی‌که نتایج سئو در مدت‌زمان طولانی‌تری آشکار می‌شه و کسب‌و‌کارهای مختلف نیاز دارند که در این بازه زمانی درآمدزایی مناسبی داشته باشند. صاحبین مشاغل آنلاین می‌تونن از طریق تبلیغات گوگل ادز علاوه بر کمک به رشد سئو سایت به درآمد مناسبی برسد. ازاونجا‌که تبلیغات در گوگل در بستر خود گوگل انجام می‌شه، می‌تونید نتایج اون رو به‌سرعت مشاهده کنید. این پلتفرم تبلیغاتی کمپین‌های خودش رو براساس تبلیغ به‌ازای ایجاد تعامل تبلیغات کلیکی و نمایشی راه‌اندازی می‌کنه.

نحوه راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

قبل از اینکه روش‌های تبلیغ در گوگل ادز را بشناسید و یا یکی از روش‌های مناسب رو برای خودتون انتخاب کنید، باید بدونید که اصلاً چه جوری می‌تونید کمپین‌های تبلیغاتی رو راه‌اندازی کنید. درواقع قبل از هر اقدامی باید بدونید که چطور میشه از این پلتفرم استفاده کرد. برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی باید یک اکانت یا حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید. اکانت‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ معتبری که به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل شناخته می‌شن، ارائه می‌گردند. اکانت‌های مختلف این سرویس تبلیغاتی خود یک مبحث جداست که به شرح آن هم می‌پردازیم؛ اما در حال حاضر نکته مهمی در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل برای ایرانی‌ها وجود داره که باید با اون آشنا بشید.

موتور جستجوی گوگل براساس دستورالعمل‌های اداره کل دارایی‌های برون مرزی آمریکا کاربرهای ایرانی رو در استفاده از یک سری خدمات خودش تحریم کرده. به همین خاطر برای اینکه بتونید سایت خودتون رو در گوگل ادز ثبت کرده و کمپین‌های خودتون راه‌اندازی کنید، باید یک دامنه مشابه با پسوند دات کام یا پسوندهای بین‌المللی دیگه رو خریداری کنید و سپس دامنه جدید رو روی دامنهir پارک کنید.‌ این دامنه جدید هم نباید لینک‌های زیادی به سایت ir داشته باشه، چون موتور جستجوی گوگل عملکرد فوق‌العاده هوشمندی داره و اگر متوجه بشه که شما قوانین اون رو نقض کردین، ممکنه به سایت شما مشکوک بشه و صفحه شما رو به حالت تعلیق در بیاره.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

هزینه تبلیغ‌ در این سرویس ماهیت اون رو مشخص می‌کنه. اگه در دوره آموزش رایگان گوگل شرکت کنید، با نحوه محاسبه هزینه اون آشنا میشید. هزینه تبلیغات در این پلتفرم به‌صورت مزایده‌ای و به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ شما محاسبه میشه. به این صورت که ابتدا باید یک کمپین مناسب رو براساس رقابت بر سر کلمه‌های کلیدی انتخاب کنید و هزینه تبلیغات رو متناسب با کمپینی که انتخاب کردید، به حساب کاربری خودتون واریز کنید. بعد از اینکه حسابتون رو شارژ کردین، گوگل تبلیغ شما رو به کاربران هدف نمایش میده و در‌صورتی‌که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند، هزینه اون از حساب کاربریتون کسر میشه.

حالا هر چقدر که کلمات پرسرچ و قدرتمندتری انتخاب کنید، هزینه تبلیغ براتون افزایش پیدا می‌کنه. این خود شما هستین که در استفاده از خدمات گوگل ادز هزینه تبلیغات رو مشخص می‌کنید. اگه می‌خواید که با کسب‌و‌کارهای قدرتمند و حرفه‌ای در این حوزه رقابت کنید، باید هزینه‌های بیشتری رو برای تبلیغ پیشنهاد بدید. اگه به‌تازگی فعالیتتونو در بستر اینترنت شروع کردید، نیازی به استفاده از کمپین‌های گران قیمت نیست و می‌تونید با انتخاب کلمات کلیدی هدف به رشد قابل‌توجهی برسید.

بودجه بندی تبلیغات گوگل

تبلیغات ادوردز کاملاً نتیجه‌گراست و می‌تونید از بازگشت‌پذیر بودن نرخ سرمایه اطمینان داشته باشید. شما در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز هیچ محدودیتی ندارید و می‌تونید با هر هزینه‌ای که در اختیار دارید، تبلیغات خودتون رو آغاز کنید. بودجه‌بندی تبلیغات به شما کمک می‌کنه که سایت‌های رقیب رو بشناسید، با اندازه‌گیری میزان فروشتون تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی روی سایتتون رو بررسی کنید. شما می‌تونید مشخص کنید که تا چه زمانی گوگل تبلیغات شما رو نمایش بده. اگه بعد از مدت‌زمان تعیین‌شده هزینه تبلیغات در اکانت شما باقی بمونه، به حساب اصلی‌تون عودت داده می‌شه.

اگرچه کمپین‌های گرون قیمت روی کلمات کلیدی پر سرچ انجام میشه، اما استفاده از این کمپین‌ها نمی‌تونه تضمینی برای موفقیت شما و رسیدن به درآمدهای دلاری باشه. گوگل ادز کمپین‌های خودش رو براساس نیازهای شما بهینه‌سازی می‌کنه؛ اما در نهایت باید بتونید که این کمپین‌ها را به‌درستی مدیریت کرده و تعامل با مشتری رو هم حفظ کنید. شما می‌تونید برای مدیریت کمپین‌های خودتون از خدمات شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ معتبر استفاده کنید.

مزایای تبلیغات گوگل ادوردز

در پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز یک هدف مهم دنبال می‌شود و اون هم افزایش ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش و رسیدن به درآمدهای دلاری هست. همون‌طور که گفتیم کسب‌و‌کارهای اینترنتی تنها در صورتی می‌تونن به فروش بالا و برندسازی برسن که بتونند کاربران هدف بی‌شماری رو جذب کنند. ازاونجا‌که این سرویس تبلیغاتی کاربران هدف رو نشونه می‌گیره، ترافیک ارگانیک سایت به‌سرعت افزایش پیدا می‌کنه و ضمن بازدید بالا از سایت، فروش اینترنتی نیز چند برابر میشه. حالا اگه سایت‌های فروش از جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی شده باشند، می‌تونن اعتماد کاربران رو جلب کرده و از اون‌ها طرفدار واقعی بسازند.

این نوع تبلیغ با توجه به استفاده فراوان از گوگل به‌عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان بازخورد صد در صد مثبتی داره. شما می‌تونید با استفاده از خدمات گوگل ادز مانند تبلیغات کلیکی و نمایشی در یک بازه زمانی کوتاه فروش فوق‌العاده‌ای رو تجربه کرده و بازگشت ۱۰۰ درصدی سرمایه خودتون رو مشاهده کنید. علاوه بر اینکه هزینه تبلیغ گوگل بسیار مناسب هست، بازگشت چند برابری اون هم تضمین شده. در نهایت میشه گفت نتیجه این تبلیغات بعد از تموم شدن مدت‌زمان اجرای کمپین به پایان نمی‌رسه. ازاونجا‌که افزایش بازدید از سایت، ترافیک ارگانیک صفحه رو افزایش میده، روی سئو تأثیرات مثبتی داره و زمانی که یک صفحه وب بهینه‌سازی شده باشه، برای همیشه در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیره.

روش‌های درامدزایی از طریق گوگل ادز

تا اینجا به اندازه‌ای با خدمات گوگل ادز آشنا شدید که بتونید روش‌های درآمدزایی از طریق این پلتفرم رو درک کنید. همونطور که می‌دونید راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق گوگل وجود دارد. این موتور جستجو راهکارهای مختلفی رو پیش روی کاربران خودش قرار داده که بتونن درآمدهای دلاری را تجربه کنند. گوکل ادز دقیقاً یکی از راهکارهایی هست که افراد می‌تونن به‌راحتی از طریق اون درآمدزایی داشته باشند. تنها کافیه که با این پلتفرم آشنا باشید و با کمی هوشمندی کمپین‌های تبلیغاتی را مدیریت کنید. هدف از اجرای تمام استراتژی‌های تبلیغاتی دیده شدن کسب‌و‌کار توسط کاربران هدف فعال در بستر اینترنت هست. گوگل ادز یک سیستم بهینه شده هست که می‌تونه با ایجاد هماهنگی بین کسب‌و‌کارهای اینترنتی، کاربران هدف اون‌ها و رسانه و ابزارهای اینترنتی، هماهنگی ایجاد کنه و در نهایت باعث رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی بشه.

رسانه‌های نمایش تبلیغات گوگل

برای اینکه بتونید با روش‌های کسب درآمد از طریق گوگل ادز آشنا بشید، باید با رسانه‌هایی که گوگل تبلیغاتش رو در اون‌ها به نمایش می‌گذاره هم آشنا بشید. موتور جستجوی گوگل برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی این پلتفرم خود، دو شبکه اصلی پخش آگهی و تبلیغات را در اختیار شما قرار میده. هیچ فرقی نمی‌کنه که شما از تبلیغات نمایشی استفاده کنید یا تبلیغات کلیکی، مهم اینه که بتونید براساس نیاز کسب‌و‌کار خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. کسب درآمد از طریق گوگل ادز تنها با شناخت این پلتفرم محقق نمی‌شه، بلکه شما باید همکاران این سرویس تبلیغاتی را هم بشناسید. پلتفرم‌های همکار گوگل به شما کمک می‌کنند که بتونید مخاطبین فعالی که در این حوزه وجود دارند رو جذب کنید. در ادامه این دو شبکه اصلی رو برای تبلیغ گوگل معرفی می‌کنیم:

گوگل سرچ نتورک

از سیستم‌های همکاری گوگل می‌تونیم به گوگل مپ اشاره کنیم که کاربران زیادی به‌صورت روزانه در اون عبارت‌های مختلفی را جستجو می‌کنند. شما می‌تونید درست در زمانی که مخاطبین هدف در حال جستجوی یک عبارت هستند، تبلیغات خودتونو برای آن‌ها به نمایش بگذارید. اگه به دنبال کسب درآمد از طریق گوگل ادز در ایران هستید، باید به شما بگیم که این سیستم برای کاربران ایرانی اهمیت بسیار زیادی داره. این سیستم تبلیغاتی برای ما با همون عنوان تبلیغات کلیکی شناخته می‌شه. درواقع شما باید یک تبلیغ متنی را تهیه کنید که جذابیت زیادی داشته باشه و زمانی که شما اون رو به‌عنوان آگهی کسب‌و‌کارتون به نمایش می‌ذارید، بتونه توجه مخاطبین شما را جلب کنه.

گوگل دیسپلی نتورک

شبکه نمایش گوگل بعد از شبکه جستجو ، مهم‌ترین و تخصصی‌ترین بخش در این حوزه است. در بستر گوگل میلیون‌ها سایت، اپلیکیشن و رسانه‌های تحت وب دیگر وجود دارند که می‌تونن به شما کمک کنند که تبلیغاتتون رو به نمایش بگذارید. درواقع این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها به‌عنوان یک بستر مناسب برای درآمدزایی از طریق گوگل ادز شناخته میشن و شما می‌تونید علاوه بر تبلیغات متنی کسب‌و‌کار خودتون رو از طریق عکس‌های بنری، گرافیکی و ویدئو مارکتینگ تبلیغ کنید. بعد از اینکه راه‌های درآمدزایی از طریق گوگل ادوردز رو معرفی کردیم، می‌تونیم به‌صورت مفصل‌تر راجع به تبلیغات نمایشی و کلیکی در این حوزه صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا راهکارهای درآمدزایی از گوگل ادز رو بررسی کنیم:

بهینه‌سازی سایت

برای اینکه بتونید تبلیغ مؤثر و نتیجه‌گرا داشته باشید، کافیه که در سیستم گوگل ادز ثبت‌نام کرده و حساب کاربری خودتون رو ایجاد کنید. قبل از هر چیزی باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این سرویس تبلیغاتی به تنهایی نمی‌تونه ضامن موفقیت شما در بستر آنلاین و رسیدن به درآمدهای دلاری باشه. بنابراین برای اینکه بتونید درآمد خودتون را از این طریق افزایش بدین، باید انرژی و زمان کافی صرف کنید تا بتونید ترافیک سایتتون را افزایش بدید. این در حالیه که هر بازدیدی نمیتونه ترافیک سایت رو افزایش بده. درواقع اگه کیفیت سایت شما مناسب نباشه، نرخ ورود سایتتون کاهش پیدا می‌کنه، اما اگه بتونید به اندازه کافی روی بهینه‌سازی صفحه وب خودتون سرمایه‌گذاری کنید، قطعاً یک وب‌سایت ارزشمند خواهید داشت. برای این منظور باید جایگاه خودتان را در نتایج سرچ گوگل ارتقا بدید.

رعایت نکات سئو

ساده بگیم که اگه می‌خواید از طریق گوگل ادز به درآمد برسید، باید خدمات سئو را روی سایت خودتون پیاده‌سازی کنید تا بتونید حداکثر ترافیک رو به‌دست بیارید. ربات‌های گوگل دائماً در حال بررسی و آنالیز وب‌سایت‌های مختلف هستند و کارایی و کیفیت اون‌ها رو موردبررسی قرار میدن. به‌این‌ترتیب سایت‌هایی که محتوای ارزشمندی تولید می‌کنن و فعالیت مستمری دارند، مورد پسند موتور جستجوی گوگل هستند. طبیعیه که تبلیغات کلیکی می‌تونه به رشد چند برابری چنین سایت‌هایی کمک کنه. کاربران گوگل به خوبی درک می‌کنند که این موتور جستجو تنها سایت‌هایی را برای آن‌ها به نمایش در میاره که از تمام جنبه‌های بهینه‌سازی برخوردار باشند. ازاونجا‌که چنین سایت‌هایی هویت قدرتمند و اعتبار زیادی دارن، مورد پسند کاربران هم قرار می‌گیرن. خوب حالا اگه گوگل ادز صفحاتی با این هویت و جلوه درخشان رو نشانه بگیره و به کاربران هدف معرفی کنه، قطعاً بازدید اون‌ها به فروش بیشتر و برندسازی منجر می‌شه.

  1. ترافیک پولی

رعایت نکات سئو در تولید محتوای متنی سایت و افزایش کیفیت اون اهمیت بسیار زیادی داره؛ اما همون‌طور که بارها اشاره کردیم، نتایج سئو در مدت‌زمان طولانی مشخص میشه. گاهی برای کسب درآمد از طریق گوگل ادز به ترافیک بیشتری احتیاج دارین. برای این منظور می‌تونید از ترافیک پولی استفاده کنید. به این صورت که شما می‌تونید با استفاده از تبلیغات بنری و و نمایش اون در سایت‌های دیگه به روش پرداخت به‌ازای کلیک روی نمایش بنرها، ترافیک سایتتون را افزایش بدین. برای داشتن تبلیغات بنری هدفمند و نتیجه‌گرا هم باید اون رو در سایت‌هایی قرار بدید که فعالیتشون مشابه کسب‌و‌کار شماست و به حوزه کاری شما مرتبط هستند. طبیعیه که در این صورت هدف شما گسترده‌تر می‌شه. به‌این‌ترتیب می‌تونید از کسب درآمد از طریق گوگل ادز اطمینان داشته باشید.

  1. راه‌اندازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

در حوزه بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌های بسیار متنوعی وجود داره که شما می‌تونید براساس نیاز کسب‌و‌کار خودتون، از اون‌ها استفاده کنید. برای اینکه بتونید ترافیک سایتتون را افزایش بدین و از طریق گوگل ادز به درآمدهای قابل‌توجه برسید، می‌تونید از استراتژی‌های مناسب مانند: پیشنهادات وسوسه‌انگیز به کاربران استفاده کنید. درواقع شما می‌تونید مخاطبین خودتون رو به شیوه‌های هوشمندانه ترغیب و تشویق کنید که کسب‌و‌کار شما رو دنبال کنند و محصولات و خدمات مورد نیازشون رو از شما خریداری کنند. مثلاً می‌تونید روی اولین خرید مشتریان جدیدتون تخفیفات ویژه‌ای رو لحاظ کنید.

اگر همین موضوع رو در بنرهای تبلیغاتیتون درج کنید، کاربران هدف زیادی رو جذب خواهید کرد. طبیعتاً اون‌ها به بهونه خرید استثنایی، وارد سایت شما میشن و اگه فضای صفحه شما بتونه نظرشون رو جلب کنه به مشتری دائمیتون تبدیل میشن. برای این منظور استراتژی‌های متنوع دیگری هم تعریف شده. به‌عنوان مثال: می‌تونید در ازای ثبت نام کاربران در سایت به اون‌ها کد تخفیف اهدا کنید. در نهایت شما می‌تونید با روش‌های مختلف کاربران را برای حضور در سایت تشویق کنید تا درآمدتون از طریق سیستم گوگل ادز افزایش پیدا کنه.

  1. ایجاد تعامل در شبکه‌های اجتماعی

توسعه اینترنت و افزایش شبکه‌های اجتماعی باعث شده که افراد بسیاری، تایم طولانی از روز رو به حضور در این شبکه‌ها اختصاص بدن. ظرفیت‌های بالای شبکه‌های اجتماعی، پتانسیل رشد شما رو به‌عنوان صاحبین کسب‌و‌کار افزایش میدن. اگر شما بتونید از طریق ایجاد تعامل و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، زمینه درآمدزایی دلاری رو برای خودتون فراهم کردید. به این صورت که می‌تونید به‌راحتی لینک وب‌سایت خودتون رو در این شبکه‌ها قرار بدین و تعداد بیشتری از افراد را از فعالیت تجاری خودتون مطلع کنید. ازاونجا‌که حتماً خود شما هم یکی از کاربران این شبکه‌های اجتماعی هستین، با نحوه فعالیت و ایجاد تعامل در این شبکه‌ها آشنایی دارید، اما می‌تونید در صورت لزوم از متخصصین سوشال مدیا در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای گوگل ادز برای درآمدزایی

اکثر کسب‌و‌کارهایی که فعالیت تجاری خودشون رو در بستر آنلاین دنبال می‌کنند، قبل از اینکه به برندسازی فکر کنند، به دنبال کسب درآمد از طریق تعامل با کاربران هدف هستند. با توجه به این موضوع ممکنه این سؤال براتون پیش بیاد که اصلاً گوگل ادز برای درآمدزایی مناسب هست یا نه ‌. کاربرد این سیستم تبلیغاتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، کاملاً روشنه و هیچ شکی در در نتیجه‌گرا بودن کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز وجود نداره؛ اما اینکه این سیستم تا چه حد می‌تونه درآمد شما را افزایش بده، به اهداف تجاری شما و جایگاهتون نسبت به سایت‌های رقیب بستگی داره.

اگرچه گوگل می‌تونه تا جای ممکن بازدید از سایت شما را افزایش بده، اما به تنهایی برای کسب درآمدهای دلاری کافی نیست. اگر صفحه وب شما از لحاظ بار محتوایی، ساختار فنی، جلوه‌های بصری و گرافیکی و جنبه‌های دیگه بهینه‌سازی نشده باشه، بازدید از سایت نمی‌تونه نرخ ورود و ترافیک را افزایش بده. شما باید بتونید بین کسب‌و‌کار خودتون، ابزارهای دیجیتال و کاربران هدف هماهنگی ایجاد کنید. راهکارهایی که معرفی کردیم می‌تونه به تحقق اهداف شما کمک کنه. شما باید بتونید فعالیت‌های خودتون رو با الگوریتم‌های گوگل مطابقت بدین.

لزوم انتخاب کلمات کلیدی پرسرچ

حالا که با روش‌های درآمدزایی از طریق گوگل ادز آشنا شدید، می‌تونیم به‌صورت کامل راجع به چگونگی پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی این سیستم صحبت کنیم. اهمیت انتخاب کلمات پرسرچ در گوگل یک موضوع خیلی مهم در تبلیغات هست. اگر بدونید که رقابت بر سر یک کلمه کلیدی چه اندازه است، می‌تونید براساس اون مشخص کنید که بازار فروش شما بعد اجرای کمپین چگونه خواهد بود. درواقع صاحبین کمپین‌های تبلیغاتی باید بدونن که رقابت بر اثر کلمات کلیدی که انتخاب کردند، چقدره. این موضوع نه تنها بازار فروش اون‌ها را مشخص می‌کنه، بلکه می‌تونن راجع به هزینه که باید برای تبلیغات در نظر بگیرند، برنامه‌ریزی داشته باشند.

قبل اجرای کمپین باید بدونید که کاربران هدف شما دقیقاً دنبال چه چیزی هستند. این نکته به شما کمک می‌کنه که از میزان هدفمندی کلمات کلیدی خودتون مطلع بشید. به‌عنوان مثال: اگه در حوزه خرید و فروش لوازم جانبی موبایل فعالیت دارید، به خوبی می‌دونید که هدف کاربران شما خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل هست. در این زمان باید برای افزایش فروشتون بیشتر از اینکه به تعداد ورودی سایت توجه کنید، بر روی کیفیت ورودی زوم کنید. اگه تعداد سرچ کلمات رو بررسی کنید، متوجه میشید که میزان سرچ روی عبارت لوازم جانبی موبایل بیشتر از تعداد سرچ روی عبارت خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل هست، اما ازاونجا‌که عبارت دوم هدفمندی بیشتری رو ارائه میده، می‌تونه کیفیت ورودی سایت را افزایش بده و کاربر رو دقیقاً به اونچه که دنبال اون هست، برسونه.

هدفگذاری عبارات کلیدی

هرچند کیفیت ورودی بیشتر از تعداد ورودی در درجه اول اهمیت داره، اما این موضوع نباید شما رو از میزان جستجو توسط کاربران غافل کنه. درواقع شما باید عبارات و کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ضمن هدفمندی به میزان کافی جستجو بشن. انتخاب کلید واژه‌ها و هدف گذاری اون‌ها به هدف شما از ایجاد کمپین تبلیغاتی‌تون بستگی داره. اگه به دنبال افزایش ترافیک سایت و برندینگ هستین، می‌تونید کلمات کلیدی عمومی را انتخاب کنید که میزان سرچ اون‌ها بالاست؛ اما با توجه به اینکه هدف ما از شناخت سرویس گوگل ادز افزایش درآمد هست، به دنبال کلمات کلیدی هدفمند هستیم. در نتیجه کیفیت ورودی برای ما مهمتر از تعداد ورودی هست. حالا اگه شما بتونید کلمات کلیدی رو طوری انتخاب کنید که ضمن بهبود کیفیت ورودی سایت، آمار بازدید رو هم افزایش بدید، می‌تونید در کنار رسیدن به درآمدهای عالی برند خودتون رو هم بسازید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی

برای اینکه بتونید بهترین نتیجه رو در اجرای کمپین گوگل ادوردز دریافت کنید، باید عبارت تبلیغاتی مناسب رو براساس نوع فعالیت تجاریتون استخراج کنید. برای این منظورم باید دقت و زمان کافی داشته باشید تا بتونید یه لیست کامل از کلمات کلیدی پرسش رو پیدا کنید. ابزارهای خاصی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند عبارات پرسش را پیدا کنید. برای آشنایی بهتر با این ابزارها و معیارهای مهم در انتخاب کلمات کلیدی بهتره که در یک دوره آموزش رایگان گوگل ادز شرکت کنید. از معیارهای مهم در انتخاب کلمه کلیدی می‌تونیم به هدفمندی کلمات، میزان جستجوی اون‌ها و رقابت بر سر این عبارات اشاره کنیم. یک سری راهکار ساده وجود داره که با استفاده از آن‌ها می‌تونید کلمات کلیدی هدفمند رو انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا این راهکارها را بررسی کنیم:

ارزیابی سایت مقصد

قبل از هر چیزی باید سایت خودتون رو تجزیه و تحلیل کنید تا بتونید ضمن تسلط و شناخت موضوع اصلی اون، مهم‌ترین صفحات وب‌سایت خودتون رو بشناسید. در این صورت می‌دونید که برای کدوم کلمه کلیدی باید کمپین تبلیغاتی رو راه‌اندازی کنید.

ارزیابی سایت‌های رقیب

بعد از اینکه سایت خودتون را تجزیه و تحلیل کردید، می‌تونید به تحلیل سایت‌های رقبای خودتون بپردازید و کیوردهای اون‌ها را بررسی کنید. شناسایی کیبوردهای سایت‌های رقیب به شما کمک می‌کنه که بتونید شکاف‌های موجود در بازار را تشخیص بدین و با استفاده از رتبه‌بندی کیوردها کلمات کلیدی مناسب رو برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی انتخاب کنید.

استفاده از عبارات دم بلند

اگه بتونید کلمات کلیدی دم بلند یا همان عبارات طولانی‌تری که رقابت بر سر اون‌ها کمتر هست رو انتخاب کنید و به لیست کیوردهای خودتون اضافه کنید، به درآمدهای بیشتری از طریق گوگل ارث می‌رسید، چون کلمات کلیدی دم بلند به هدف گذاری بهتر کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز کمک می‌کنن.

تحقیقات کیورد‌ها

ابزارهای گوگل کیورد مانند کیورد پلنر درواقع ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مهم هستند که شما می‌تونید برای کسب درآمد از طریق گوگل از اون‌ها استفاده کنید. شما می‌تونید با استفاده از این ابزارها از میزان ارتباط کلمات کلیدی میزان سرچ و رقابت بر سر اون‌ها مطلع بشید. گوگل کیبورد پلنر که خودش بخشی از اکانت گوگل ادز هست، برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده می‌شه و شما می‌تونید برای استفاده از این ابزار چند مرحله ساده رو در حساب کاربری خودتون پشت سر بگذارید. ازاونجا‌که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه، استفاده از اون خیلی راحته.

برای این منظور کافیه در تنظیمات گوگل ادز گزینه کیورد پلنر رو انتخاب کنین و برای جستجوی جدید، گزینه دیسکاور نیو کیورد را کلیک کنید. در این زمان یه منو برای شما باز میشه که باید در قسمت لوکیشن اون یک کشور رو انتخاب کنید. البته باید دقت داشته باشین که شما نباید در این قسمت هیچ کشوری رو انتخاب کنید، فقط کافیه تنظیمات لنگویج رو روی زبان فارسی سیو کنید. بعد از این فرایند، خود برنامه میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی رو شناسایی کرده و عبارت پرسش رو برای شما پیدا می‌کنه.

نکته

هر چقدر که کلمات کلیدی هدفمندتری رو انتخاب کنید، نرخ تبدیل کاربران هدف به مشتریان بالقوه بیشتر می‌شه. در نتیجه ضمن کاهش هزینه تبلیغاتی شما فروشتون هم چند برابر می‌شه. با توجه به اینکه هدف تبلیغات ادوردز برای ما افزایش فروش هست، در تحقیقات کیوردها به دنبال کلمات کلیدی فروش محور هستیم. اگه شما قصد دارین که خودتون کلمات کلیدی مناسب رو انتخاب کنید و به عبارتی خودتون کمپین تبلیغاتی رو مدیریت کنید، باید زمان و دقت کافی داشته باشین. ازاونجا‌که شما باید به‌عنوان صاحب کسب‌و‌کار اینترنتی با کاربران هدف خودتون هم تعامل برقرار کنید، زمان براتون حکم طلا رو داره و اگه هوشمندانه عمل نکنید، نمی‌تونید از طریق گوگل ادز درآمدتون رو افزایش بدین.

برای اینکه بتونید تمامی امور مربوط به این سرویس تبلیغاتی را مدیریت و هندل کنید، می‌تونید در یک دوره آموزش رایگان گوگل ادز شرکت کنید. برای این منظورم می‌تونید یه شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر را انتخاب کنید که صفر تا صد گوگل ادز رو به‌صورت رایگان آموزش میده. اگه فکر می‌کنید که توانایی مدیریت کمپین تبلیغاتی رو ندارید، می‌تونید از کمپین‌های مدیریت شده استفاده کرده و در بازه‌های زمانی مشخص گزارش کار را از بخش پشتیبانی و دریافت کنید.

اکانت‌های گوگل ادز

اکانت تبلیغاتی گوگل ادز توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ معتبر و پارتنر رسمی گوگل ارائه می‌شه. این اکانت‌ها در دو نوع مدیریت شده و اختصاصی وجود دارن که شیوه دسترسی به کمپین در استفاده این اکانت‌ها با همدیگه متفاوتن. در اکانت‌های اختصاصی، تبلیغ دهنده مدیریت کامل کمپین رو به عهده می‌گیره و باید به تنهایی به تحقیقات کیورد بپردازه و عبارات هدفمند رو پیدا کنه. هرچند اگر سفارش دهندگان تبلیغ دوره آموزش گوگل ادز رو پشت سر گذاشته باشند، به‌راحتی می‌تونن کمپین‌های تبلیغاتی خودشون رو مدیریت کنند، اما اگه صاحبین کسب‌و‌کارهایی که اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی اجرای کمپین و یا زمان کافی برای مدیریت اون رو نداشته باشن، می‌تونن از اکانت‌های مدیریت شده استفاده کنند.

این اکانت‌ها هم توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه میشن و متخصصین اون‌ها صفر تا صد کار رو به عهده دارند. اگه شما هم از این اکانت ‌ها استفاده کنید، می‌تونید سر فرصت گزارش‌های پشتیبانی رو ارزیابی و بررسی کنید و از این طریق از نتیجه اجرای کمپین آگاه بشین. کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز در اکانت‌های مدیریت شده کاملاً بهینه‌سازی شده و نتیجه گراست؛ اما اگر به هر دلیلی به تغییر استراتژی نیاز باشد، متخصصین دیجیتال مارکتینگ اقدامات لازم رو برای این منظور انجام میدن.

انواع تبلیغات گوگل ادز

سرویس گوگل ادز برای نمایش تبلیغات سفارش‌دهندگان خود، از دو شیوه تبلیغات کلیکی و نمایشی استفاده می‌کنه. بیشترین استفاده از این سرویس در تبلیغات کلیکی دیده میشه. به این صورت که بعد ایجاد حساب کاربری و انتخاب اکانت گوگل ادز، موتور جستجوی گوگل براساس محتوای سایت شما عبارات مهم رو گلچین می‌کنه و سایت رو در نتیجه جستجوی کاربران به اون‌ها نمایش میده. اگر شما هم تبلیغات کلیکی را انتخاب می‌کنید، باید در تولید محتوای متنی دقت زیادی داشته باشین. علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و بارگذاری مرتب محتوا در سایت باید یک متن تبلیغاتی جذاب هم تهیه کنید که بتونید به‌راحتی مخاطبین هدف را جذب کنید.

در کنار تبلیغات کلیکی گوگل ادز تبلیغات نمایشی اون هم موردتوجه بسیاری قرار گرفته و بازدهی بالایی رو در این نوع بازاریابی ارائه میده. اگر کمپین تبلیغات نمایشی رو برای افزایش درآمد از طریق گوگل انتخاب کنید، بعد از ایجاد حساب کاربری، موتور جستجوی گوگل تبلیغات نمایشی و بنرهای تبلیغاتی شما رو در شبکه‌های نمایشی مانند یوتیوب قرار میده. در‌صورتی‌که بازدیدکنندگان روی پیوند تبلیغ کلیک کرده و از آن دیدن کنند، هزینه تبلیغ از حساب شما کم می‌شه.

مدت‌زمان اجرای کمپین

شما می‌تونید به‌صورت همزمان از تبلیغات نمایشی و کلیکی استفاده کنید. با توجه به اینکه هزینه این نوع تبلیغ به‌ازای کلیک یا نمایش بنر ویدئو محاسبه میشه، می‌تونید قبل از اجرای کمپین هزینه تبلیغات را محاسبه کنید و براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید به هدف گذاری تبلیغات خودتون بپردازید. هزینه‌ای که شما برای تبلیغ اختصاص می‌دید، مشخص می‌کنه که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و یا کمپین شما تا چه زمانی ادامه داشته باشه. به‌عنوان مثال شما مشخص می‌کنید که گوگل ادز تبلیغ شما را به مدت یک ماه به نمایش بگذارد. اگر در این بازه زمانی، نرخ کلیک روی تبلیغ شما کمتر از بودجه‌ای که به اون اختصاص دادید باشه، گوگل هزینه باقیمانده رو به حسابتون برمی‌گردونه. در نهایت این شما هستید که تمام جوانب تبلیغ خودتون رو مشخص می‌کنید و سرویس گوگل ادز هم براساس شرایط تعریف شده شما کمپین رو راه‌اندازی و اجرا می‌کنه.

ویژگی‌های قابل تنظیم در گوگل ادز

سیستم تبلیغاتی گوگل ادز بسیار هوشمند هستو این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه که بتونید بین مخاطبین هدف خودتون و فعالیت تجاری که دنبال می‌کنید، هماهنگی برقرار سازید. به این صورت که گوگل ادز برای تشخیص کاربران هدف شما ویژگی‌های خاصی مثل سن افراد، سلیقه اون‌ها، جنسیت، محدوده جغرافیایی، دستگاه ارتباطی و مواردی از این قبیل رو تنظیم میکنه. به‌عنوان مثال: اگر شما یک فروشگاه لوازم ورزشی داشته باشید، باید برای فروش محصولات خود از طریق تبلیغ در گوگل ادز، کاربران با محدوده سنی مناسب برای ورزش‌های بدنسازی و غیره رو انتخاب کنید. معمولاً افراد از سنین نوجوانی تا میانسالی از لوازم ورزشی بیشتر استفاده می‌کنن. در مثال دیگر می‌توان چنین فرض کرد که شما صاحب یک فروشگاه لوازم قایقرانی، ماهیگیری و مواردی از این قبیل هستید. طبیعتاً مخاطبین هدف شما نمی‌تونن افراد ساکن کویر باشند‌.

نکته

هدفمندی دقیق گوگل ادز دقیقا همون چیزیه که صاحبین کسب‌و‌کارهای مختلف در بستر وب به دنبال اون هستند. تصور کنید که شما می‌تونید با یک هزینه خیلی مناسب در گوگل تبلیغ کرده و درآمد خودتون را افزایش بدید. طبیعتاً این موضوع جذابیت و مزایای زیادی براتون خواهد داشت. برای اینکه بتونید بهترین نتیجه رو در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادواردز به‌‌دست بیارید، بهتره که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر و متخصص انتخاب کنید که خدمات گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده. علاوه بر اون آموزش کامل و صفر تا صد گوگل ادز رو به‌صورت رایگان در سایتش ارائه میده.

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد راه‌های کسب درآمد از طریق گوگل ادز صحبت کردیم و در کنار اون به‌صورت کامل با این سرویس تبلیغاتی گوگل آشنا شدیم و هر چیزی که مربوط به این پلتفرم تبلیغاتی بود را مورد بررسی قرار دادیم. گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های تبلیغاتی موتور جستجوی گوگله که شما می‌تونید با استفاده از اون درآمد خودتون را در بستر وب افزایش بدین. به این صورت که شما می‌تونید کسب‌و‌کار خودتون رو به کمک این سرویس به کاربران هدف معرفی کرده و با افزایش ترافیک سایت، کاربران بالفعل رو به کاربران بالقوه و طرفدار تبدیل کنید. به‌این‌ترتیب افزایش فروش و برندسازی براتون میسر می‌شه. برای اینکه بتونید به‌راحتی کمپین‌های تبلیغاتی رو راه‌اندازی و مدیریت کنید می‌تونید از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خدمات مشاوره و پشتیبانی دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا