۱۰ شیوه از بهترین روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ؛ به روشهای مختلف بازاریابی اشاره میکندکه از طریق وب سایتها، کانالها یا گروه های مجازی، و فعالیت های آنلاین انجام میشود. تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ؛ به شکل های انواع رسانهها مانند متن، تصویر، صدا و ویدئو را انجام میشود. این نوع تبلیغات میتواند به شما در دستیابی به اهداف مختلف تجاری، آگاهی از برند در قیف بازاریابی گرفته تا تعامل با مشتری، راه اندازی محصولات جدید و افزایش فروش کمک کند.
حوزه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، در مقایسه با کانالهای سنتی مانند مجلات، بیلبوردها و پوسترها نسبتاً جوان است. تکامل تبلیغات فقط به این نیست که تبلیغات چگونه به نظر میرسند یا کجا ظاهر میشوند، بلکه به نحوه ایجاد، فروش و اندازهگیری آنها نیز مربوط میشود.
انواع تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ که میتوانید استفاده کنید چیست؟
آیا میدانید برای بازاریابی دیجیتال خود از چه نوع تبلیغاتی باید استفاده کنید؟ انواع مختلفی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگی وجود دارد و دارای گزینههای بسیار موثری برای برجسته کردن کار شما است.
برند سلام عطار یکی از موفق ترین سایت ها در زمینه تبلیغات و برندسازی میباشد که تمامی اصول و قواعد تبلیغات را به درستی انجام داده و به عنوان یک سایت مرجع در زمینه محصولات گیاهی شناخته میشود. اگر شما هم میخواهید مانند سلام عطار به یک سایت پرمخاطب تبدیل شوید با ما همراه باشید.
انواع مختلف تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بیش از صدها مدل تبلیغات در بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در این مطلب و در ادامه برخی از رایجترین آنها برای شما آورده شده است:
۱- تبلیغات SEM
تبلیغات جستجو محور که SEM نیز نامیده میشود یکی از بهترین انواع تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید، در این نوع تبلیغات شما با پرداخت به ازای هر کلیک به موتورهای جستجو خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو SEMبه مخاطب خود نشان میدهید. این نوع تبلیغات، تبلیغات متنی است که اغلب در بالا یا کنار نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر میشوند.
۲- تبلیغ نمایشی یا بنری
تبلیغات نمایشی از عناصر بصری یا عناصر متنی مانند تصاویر یا انیمیشنها استفاده میکنند. تبلیغات آنلاینی هستند که میتوانند در وب سایتها، اپلیکیشنها و نوتیفیکیشنها ظاهر شوند. آنها در داخل یا در کنار محتوای یک وب سایت ظاهر میشوند.
نوع تبلیغات نمایشی که به عنوان مدل تبلیغات نمایشی یا همان تبلیغات بنری نیز شناخته میشود، در قسمتهای مختلف وب سایتها یافت میشود. توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند زیرا هم شامل تصاویر و هم متن است. وقتی روی آن کلیک میکنید، شما را به سایت برندی که پیام را به آن ارسال میکند هدایت میکند. هزینه نمایش بنر هم میتواند به صورت ثابت ماهیانه و هم به صورت کلیکی باشد. این نوع تبلیغات در روش های تبلیغات کسب و کار یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات است.
۳- تبلیغات ویدیویی آنلاین
تبلیغات ویدیویی آنلاین تبلیغاتی هستند که از محتوای ویدیویی استفاده میکنند. تبلیغات ویدیویی خارج از جریان کاری شما و در مکانهایی مشابه تبلیغات نمایشی ظاهر میشوند: در وبسایتها، اپلیکیشنها و در حین دیدن ویدئو در پلتفرمهای ویدئویی قابل مشاهده است. تبلیغات ویدیویی قبل، در حین یا بعد از محتوای ویدیویی این پلتفرمها ظاهر میشوند.
تبلیغات ویدیویی یک نوع تبلیغات قدیمی است. اما به لطف ظهور یوتیوب یا آپارات در سالهای اخیر، به یکی از پرکاربردترین تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. ویدیوهایی که در ابتدا یا بین فیلمها ظاهر میشوند در این نوع تبلیغات قرار میگیرند. به همین ترتیب، ویدیوهایی که هنگام دیدن استوری در اینستاگرام یا دیدن ویدئو در آپارات ظاهر میشوند نیز از این نوع هستند.
۴- تبلیغات صوتی
در زمینه روش های تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات صوتی هم مرسوم بوده و تبلیغاتی هستند که قبل، در حین یا بعد از محتوای صوتی آنلاین مانند موسیقی یا پادکست پخش میشوند که در ایران و در سالهای اخیر که پادکستها خیلی محبوب شدهاند مرسوم شده است.
۵- تبلیغات رسانههای اجتماعی
تبلیغات رسانههای اجتماعی در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر یا لینکدین یا اینستاگرام ظاهر میشوند. تبلیغات برند یا محصول در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مرسومتر که طرفداران زیادی نیز دارند مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و یوتیوب است که اخیراً خیلی محبوب هم شده است. دلیل آن این است که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به بخشی از روال روزمره ما تبدیل شدهاند.
۶- تبلیغات PPCیا تبلیغات کلیکی
این یکی از سودمندترین مدلهای تبلیغاتی است زیرا نتایج سریعی را ارائه میدهد و بودجه را در این روش میتوان کنترل کرد. این یک مدل تبلیغاتی است که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک در برابر تبلیغات نمایش داده شده در رسانههای مختلف هزینه دریافت میکنند. این مدل تبلیغاتی اساسا بر اساس هزینه هر کلیک است.
۷- تبلیغات اینفلوئنسری
یکی از جدیدترین انواع تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ است. این روش در واقع تبلیغات یک برند یا محصول توسط افرادی است که در شبکههای اجتماعی فالوورهای بالایی دارند. اینفلوئنسرها با یکدیگر همکاری میکنند و برندهایی را از صنایع مختلف تبلیغ میکنند که با محتوای آنها سازگار است.
۸- تبلیغات پاپ آپ
این نوع تبلیغات در وب سایتها استفاده میشود. از آنجایی که در حین پیمایش در سایت به طور ناگهانی ظاهر میشود و تا زمانی که توسط کاربر بسته نشود ناپدید نمیشود، تقریباً هیچ امکانی وجود ندارد که نمایش داده نشود. این نوع تبلیغات باید در سایت مناسب با محتوای مناسب درج شود.
۹- تبلیغات بومی
انواع تبلیغات بومی در بسیاری از پلتفرمهای دیجیتال به ما تحویل داده میشود بدون اینکه مشخص باشد تبلیغاتی هستند. بین همکاران و سایر محتواها نشان داده شده است. یک مثال میتواند نشان دادن نام تجاری شیر مورد استفاده در یک ویدیوی دستور پخت بدون پوشاندن آن باشد.
۱۰- تبلیغات موبایل و ایمیل
تبلیغات موبایلی فقط در گوشیها نمایش داده میشود. این نوع تبلیغات متعلق به برندی است که به طور منظم برای مشتریان خود پیامک ارسال میکند تا از کمپینهای آن مطلع شوند. تبلیغات ایمیلی در هنگام دستیابی به مشتریان از طریق ایمیل به همین ترتیب انجام میشود.
نتیجهگیری
برندها انواع روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ را انجام میدهند تا نام خود را سر زبانها بیاندازند، به مخاطبان هدف خود برسند و به تحولات مثبت دست یابند. به همین دلیل یافتن گزینههای مناسب برند و صنعت در میان انواع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ مهم است.
اگر نرخ تبدیل خوبی حاصل نشود، هزینههای صرف شده برای تبلیغات بی معنی است. بنابراین در این مطلب در مورد روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ برای شما صحبت کردیم اما در نهایت شما تصمیم میگیرید که کدام گزینه برای صنعت شما مناسب است و در اسرع وقت گامهای خود را برای تبلیغات دیجیتال بر میدارید.